Минатата 2024 година беше послаба деловна година за германските производители на облека. Текстилната индустрија е особено погодена од падот на важен извозен сектор. Ситуацијата е „загрижувачка“, изјави директорот на модното здружение GermanFashion Томас Ланге (Томас).
Приходите од извоз лани номинално се намалиле за 7,5 отсто, односно без зголемување на цените на производите. Пад е и инаку стабилниот извоз во соседните земји на Европската унија, како Франција, Италија, Белгија и Чешка. Во тие земји, велат од здружението, во последно време многу продавници се затворени, па има се помалку муштерии.
Дополнителна причина за падот на извозот е зголемената популарност на азиските онлајн продавници како Shine и Temu, рече Ланге. Извозот, кој сочинува 40 отсто од вкупниот промет, е движечката сила зад успехот на германската текстилна индустрија. Според извештајот, тие најмногу заработуваат на странските пазари.
Најголеми извозни пазари останаа Полска, Швајцарија и Австрија. Бизнисот во Германија беше релативно стабилен, со благ пад од 0,9 отсто. Производителите лани успеаја да ги зголемат приходите благодарение на наглиот раст на цените. Но, сега бележат пад – вкупниот приход номинално е намален за 3,7 отсто, на 6,6 милијарди евра.
Најголема загуба има во најважниот сегмент кој опфаќа џемпери, маици, кошули, блузи, панталони, јакни и фустани. Од друга страна, зголемена е продажбата на работна и заштитна облека. И покрај тоа, расположението во индустријата не е добро, изјави претседателот на здружението Оливер Сејденстикер (Seidensticker).
Во текот на 2024 година имаше повеќе стечајци и затворања на фирми од претходната година. Најпознатиот случај беше Esprit. Бројот на производители на облека со најмалку 50 вработени е намален за седум отсто, на вкупно 77. Kај помалите компании падот бил уште поизразен. Здружението GermanFashion претставува околу 350 компании во секторот, вклучувајќи ги Hugo Boss, Adidas, Brax и Marc O’Polo.
Тешките времиња моментално ги погодуваат и модните трговци на мало. Тие се во неволја бидејќи потрошувачите штедат, а компаниите се жалат на високите трошоци за енергија, киријата и платите.
(Seebiz.eu)
Фото- Flickr