Во текот на изминатите три години, една петтина од телекомуникациските оператори се соочиле со различни видови кибер ризици, а речиси една десетина биле цел на таргетирани напади во овој период. Идентитетот на жртвите не се открива за да се заштити доверливоста.
Телекомите се изложени на различни видови закани на темната мрежа, кои вклучуваат напади со заклучување податоци и барање откуп (ransomware) и од телекомите и од нивните деловни партнери, насочени напади, кражба на бази на податоци и продажба на лични податоци, е резултат на истражувањето кое вклучи 76, главно европски телекомуникациски оператори.
Подготвени се да издвојат најмногу за Швајцарците
„Покрај објавите поврзани со директните сајбер ризици, подземните форуми се преплавени со објави за продажба на СИМ-картички, кои потоа се користат за извршување банкарски измами и подесувања за интернет телефонија, конкретно информации за сметките за SIP телефонија, кои потоа се користат од измамници за напади преку лажни кол центри“, предупредија истражувачите.
Највисоката цена, околу 32 евра, ја постигнуваат податоците за пристап за швајцарските броеви, за една петтина поевтини се пристапите до британските броеви, уште една петтина до германските броеви, а пристапите до шпанските броеви се продаваат за нешто помалку од 15 евра, изјави шефот на Одделот, и исто така, откри, кој се занимава со стратешко разузнавање за сајбер безбедноста на компаниите, владините институции и органите за спроведување на законот.
Подгответе се пред нападите
Како и со сите кибер напади, и компаниите и поединците треба да се подготват превентивно и проактивно пред тоа да се случи, што првенствено вклучува идентификација на средствата што би биле од најголем интерес за кибер напаѓачите: домени, податоци од серверот и сите други податоци на серверите, брендот…
Доколку се случи напад, важна е итна реакција и вклучување на сите фактори, од менаџментот на компанијата преку регулаторните институции, до корисниците, бидејќи многу кибер напади, особено злоупотребата на личните податоци, имаат тешки правни и финансиски последици, како и немерливи последици за угледот на компанијата, предупредуваат експертите и аналитичарите за кибербезбедност.
Иако, за да се заштити приватноста на корисниците, не се открива во јавноста кои се телекомите во кои се откриени сајбер ризици, што не треба да биде охрабрувачки, бидејќи нема простор или време за опуштање, бидејќи обезбедувањето кибербезбедност е континуиран процес.
Директорот на Оперативниот и сервисен центар на Телеком Словенија, исто така укажува на важноста од обезбедување на ефективна кибербезбедност. „И во Словенија секојдневно се справуваме со голем број обиди за напади врз поединци и компании, при што повеќето се напади преку фишинг“, изјави шефот на еден од најмодерните центри за сајбер безбедност и отпорност во регионот.
Toj исто така изјави: „Дури и во Словенија секојдневно се справуваме со голем број обиди за напади врз поединци и компании. Во последниве години, системот за одбрана од напади треба да биде посеопфатен, меѓународно сертифициран и поефективен, за да успешно се управуваме со кибер-нападите“.
Комплексни, повеќеслојни, интегрирани решенија базирани на вештачка интелегенција се достапни во КАБТЕЛ.