Продавниците на 7-Eleven во Шенжен се подготвуваат да ги доставуваат своите пијалоци и грицки со роботи кои патуваат со метро. Во понеделникот јужниот кинески мегаград лансираше флота од 41 автономни роботи за достава, кои се качуваат во возови вон шпиц часови, излегуваат на станиците со 7-Elevens и ги носат пратките директно во продавниците.
Машините високи еден метар ги управува VX Logistics, на гигантот за недвижности Vanke, делумно во сопственост на Shenzhen Metro. По нивните први возења тие привлекоа толпи љубопитни патници, кои застанаа да ги снимат новодојденците кои уредно се редат во вагоните.
Весникот South China Morning Post го нарече првиот проект за испорака на мало во светот преку метро. SCMP извести и дека роботските курири се наменети да ја решат долгогодишната главоболка за менаџерите на продавници кои се потпираа на човечки работници кои ги туркаат колички до пероните.
Секој робот е висок приближно до половината на шасија со четири тркала и на прв поглед изгледа како футуристички пингвин на тркала. Нивните сјајни куполни глави носат LED лица, на кои трепкаат пријателски очи и насмевки, претворајќи ги во подвижни маскоти дури и додека се движат низ лифтови, празнини на пероните и врати на возовите со клиничка прецизност.
„Тие се специјално дизајнирани со уникатни системи на шасија што им овозможуваат да преминуваат празнини за да влезат во лифтови и вагони. Тие ќе продолжат да се повторуваат врз основа на перформансите во реалниот свет“, објасни ХуШангџие, раководител на автоматизација во VXLogistics.
Роботите моментално опслужуваат над 100 продавници низ огромната метро мрежа на Шенжен. Според Лијанјан, менаџер во еден од учесниците во 7-Elevens, промената е веќе опиплива: „Во минатото работниците за достава мораа да паркираат над земја, да истоваруваат стока и рачно да ја туркаат во станиците на метрото. Сега со роботит тоа е многу полесно и поудобно.“
Оваа иницијатива е дел од планот „Отелотворениот план за акција за интелигентни роботи“ на Шенжен, објавен во март, кој има за цел усвојување на услужни и индустриски роботи во голем обем до 2027 година. Градот, дом на повеќе од 1.600 компании за роботика, долго време е национален тест за автоматизација. Сепак, официјалните лица велат дека најновиот фокус е да се извадат машините од затворените фабрики и да се стават во улога на јавноста.
(Interesting Engineering)
(фото: YouTube)