Од 1 декември 2025 година возилата ќе можат да возат по јавните патишта во Германија без возач во кабината, но само под надзор на човек-возач кој го управува возилото од далечина од специјално опремен центар.
Ова е сосема нов модел – таканареченото „телевозење“, каде што операторот го користи воланот, педалите и повеќе камери за да го контролира возилото преку стабилна интернет-врска, обично преку 5G мрежа.
Ова не е автономно возење, туку е човек-возач, кој едноставно не е физички присутен во возилото. Клучните одлуки не ги донесува вештачка интелигенција, туку живо лице.
Возачот од далечина мора да има најмалку 21 година, да има возачка дозвола најмалку три години и да помине специјализирана обука. Мора да биде вработен со полно работно време – хонорарците не се дозволени. Секој оператор може да вози само едно возило истовремено.
Во случај на прекин на поврзувањето, возилото е законски обврзано автоматски да застане безбедно.
Возењето е можно само во однапред дефинирани и законски одобрени зони: индустриски области, градски области, делови од патишта или затворени терминали. Максималната брзина е 70 км/ч, а на автопатишта до 80 км/ч.
За секое возило и за секоја зона мора да се издаде индивидуална дозвола – масовна регистрација не е можна.
Првите пилот-проекти се веќе активни: електрични возила кои доаѓаат самостојно да го земат корисникот, шатл-транспорт помеѓу канцелариски згради, камиони кои се маневрираат од далечина во пристаништа и логистички терминали.
Оваа преодна фаза го комбинира технолошкиот напредок со одговорност за безбедноста. Конечната евалуација се очекува до крајот на 2030 година.
(Kamatica)