На сè побавниот пазар на труд многу кандидати се обидуваат сè што можат за да се истакнат и да добијат нова работа. Некои испраќаат стотици апликации, но експертите предупредуваат дека аплицирањето за повеќе позиции во истата компанија може да биде меч со две острици.
Според регрутерот Никола Кајзер, кој со години работел со големи корпорации како оние во Силиконската долина, не е невообичаено кандидатите да аплицираат за неколку слични позиции во рамките на една компанија.
„Ова понекогаш може да биде добар начин да бидете забележани од тимот за човечки ресурси“, објаснува таа. Сепак, таа предупредува дека тоа треба да се направи внимателно, особено ако станува збор за помала компанија.
Регрутерот Марибел Валенсија истакнува дека менаџерите во помалите компании брзо забележуваат кога некој аплицира за повеќе тимови и дека тоа може да изгледа непрофесионално.
„Оставате впечаток на очаен кандидат кој не знае точно што сака“, вели таа.
Аплицирањето за повеќе позиции може да биде корисно само ако работните места се слични и во согласност со вашето искуство. Големите компании често имаат поврзани тимови кои бараат слични профили, па затоа одделот за човечки ресурси може да ја пропушти вашата апликација ако не ја добиете првичната работа.
„Се случува регрутер да се јави на друг менаџер и да каже: „Имам одличен кандидат, тој беше избран кај нас, можеби вие би биле подобар избор“, објаснува Кајзер.
Сепак, оваа тактика има и своја лоша страна. Ако еден менаџер ве запомни со лош впечаток, тоа може брзо да се прошири во компанијата и сите ваши други апликации може да бидат игнорирани. Затоа, кандидатите треба да избегнуваат случајно аплицирање.
„Ако, на пример, сум бизнис аналитичар и аплицирам за позиција менаџер на проекти, технички писател и позиција банкар, изгледа како да не знам што сакам да правам“, вели Кајзер.
Масовното испраќање апликации често покажува дека кандидатот нема јасна стратегија. „Овие кандидати не играат според своите силни страни, не покажуваат каде можат да донесат вредност и во што се подобри од другите“, додава Кајзер.
Разбирливо, вели таа, многумина се очајни и „праќаат апликации каде и да видат копче „Аплицирај сега“, но тоа обично не функционира. „Подобро е да го инвестирате времето што го поминувате во осум просечни апликации во една, но исклучително добра, јасно фокусирана и прилагодена на позицијата. “, советува таа.
Во овој