Стопанската Комора бара 5% од БДП да се инвестираат во образованието

- Advertisement -

Стопанската комора на Македонија бара да се зголемат средствата од Буџетот за инвестиции во образованието од сегашните 3,7 проценти од БДП на пет проценти од БДП. Со повеќе буџетски средства за образованието ќе се одвојуваат повеќе пари по ученик, ќе се инвестира повеќе во условите за подобрување на образовниот процес и ќе се зголемат платите на наставниците како најодговорни за создавање образован и стручен кадар што може да повлече економски развој и раст на државата.
Средствата што сега се одвојуваат, велат од Комората, не само што не се доволни, туку се и далеку од просекот на Организацијата за економска соработка и развој (ОЕЦД).
– Доколку државата сака да има квалитетно образование кое ќе испорачува стручни и квалитетни кадри мора да ги зголеми инвестициите во образованието. Со образованието не смее да се експериментира ако сакаме да имаме економски развиена и богата држава, рече денеска на прес-конференција Наташа Јаневска од Стопанската комора на Македонија.
Образложувајќи го барањето за зголемување за 50 проценти на средствата што се издвојуваат сега, Јаневска наведе дека од 2011 до 2016 година трошоците за образование во државата како процент од БДП се намалиле од 4,6 на 3,7 отсто. Просекот на земјите во ОЕЦД е пет проценти од БДП, а нашата земја, посочи Јаневска, одвојува за 25 проценти помалку средства од тој просек. Словенија одвојува 4,3 проценти од БДП или 14 отсто помалку од просекот на ОЦЕД, а Финска 5,7 проценти од БДП или 35 отсто повеќе од одвојувањето што го прави нашата држава во однос на БДП.
Нашата држава многу малку инвестира во образованието по ученик која што во основното образование лани изнесувало 995 долари, во средното 1.355, а во високото образование 1.198 долари. Просекот во ОЕЦД изнесува 8.500 долари во основното, 10.100 долари во средното и 15.500 долари по ученик во високото образование.
Јаневска потенцираше дека врвен приоритет на државата треба да биде привлекување на најдобрите наставници во професијата со оглед дека имаат клучна улога во животот на учениците што потоа се одразува и на иднината на општеството во целост. За да се постигне тоа, како што рече, треба да бидат обезбедени повеќе предуслови за кариерен развој и за работните услови, а не помалку важно е и вреднувањето на нивната работа.
 
Таа најави дека комората дополнително ќе ја претстави својата визија како треба да се врши уписот на педагошките факултети, кои, потенцираше, треба да бидат реномирани факултети коишто ќе образуваат квалитетни наставници, а кои понатаму ќе ги водат учениците.

Сподели!
- Advertisement -