Нули и Мики Костоски преку бутик-хотелот „Свети Никола“ ги афирмираат крушевската уметност, традиција и естетика

- Advertisement -

Приказна за елеганцијата на еден град и неговата вековна традиција, за уметноста и примената на истата како естетика во првиот бутик хотел во највисокиот град на Балканот, Крушево

Дали знаете како започнува секоја приказна? Со оној познатиот вовед на Disnе- Once upon a timе. Па така еднаш, пред многу, многу години во еден мал и убав град Крушево, сместен среде една питома и не баш многу позната Бушева Планина, имаше една стара куќа која го имаше најубавиот поглед кон старата црква, со многу историја Св. Никола.

- Advertisement -

Куќата постоеше со векови, но еден пар реши да ја возобнови и да направи од неа бутик хотел каков што немаше друг во овој убав град. Хотелот го наслови во чест на црквата и најубавиот поглед на неа …и да….ова не беше обичен хотел, ова беше доказ за креативноста, страста и непоколебливиот дух на една брачна двојка чија љубов кон нивниот град немаше граници.

Замислете жена со одлучно срце и лична историја испреплетена со скијањето. Таа е Нули, поранешна шампионка во скијање, која некогаш освојуваше ски патеки со победи, а денес живее со предизвиците да биде една одлична приказна од туризмот. Покрај неа е Мики, човек чија душа засекогаш ја плени естетиката, човек кој ужива во убавината на уметноста и дизајнот. Заедно, тие тргнаа на патување за да создадат нешто необично во нивното сакано Крушево.

- Advertisement -

Нивниот прв потфат беше таверната СКАР, позната низ градот по своите неверојатни кулинарски задоволства. Со топлата прегратка на гостопримството, тие ги освоија своите гости. Но, соништата на Нули и Мики ги надминаа ѕидовите на таверната…тие копнееа да им понудат на своите гости извонредно искуство што ќе ја долови самата суштина на Крушево.

И така, „Св. Никола“ оживеа, вгнезден покрај познатата црква Св. Никола, симбол на духовноста и наследството. Секој агол од хотелот зрачи во крушевскиот дух, но на новото време. Од прецизно дизајнираните соби именувани со познати топоними на Крушево, до ѕидовите украсени со уметнички дела од познати таленти, со крушевско потекло. Амбиентот на хотелот е симфонија на рафиниран стил која го слави минатото, сегашноста и иднината на градот.

- Advertisement -

За тоа, зошто бутик хотелите имаат предност кај многу искусни патувачи наспроти класичните хотели кои се само индустриски туризам во кој брзината, количината и профитот се главни, а се губи суштината на туризмот како искуство. За тоа како се гради однос со гостите во ваквите хотели, нешто што реално го нема во класичните хотели заради големиот обем на работа и зошто иднината е светла за автентичниот туризам. Интервју со Нули и Мики Костоски сопственици на овој бутик хотел.

новинарка | Љубица Ангелкова

фотографка | Ана Петроска

Што е она што го прави хотелиерството различно со појавата на бутик хотелите?

Бутик хотелите се млад тип на хотели кои почнаа да се појавуваат во 80-тите години на минатиот век, најмногу во големите градови низ светот. Се претпоставува дека терминот бутик хотел е создаден кога Стив Рубел го споредил со бутик, Морганс хотелот во 1984 година, кој тогаш го поседувал заедно со Јан Шрегер. Започнал како термин да се користи во Северна Америка и Велика Британија за да се опишат малите луксузни хотели со препознатлив дизајн.

Генерално, туризмот го карактеризираме како неограничен процес кој го живееме од ден на ден, затоа ние сме актерите кои туризмот како процес го пренесуваме на гостинот, му пристапуваме со нашите обичаи, култура и навики и тоа останува во него како самото искуство.

Големите туристички корпорации одлично работат и инвестираат многу во опремување на своите капацитети, но го нагласуваат квантитетот, поради што е тешко да се искусат културите и обичаите на посетените дестинации. Индустрискиот туризам ја нагласува брзината, количината и профитот, а се губи самата суштина на туризмот како искуство. Во повеќето случаи, односот со гостинот не се гради, бидејќи за тоа нема време поради обемот на работа, туку се задоволуваат неговите непосредни потреби.

Хотелската индустрија доживува значителни промени, пазарот е презаситен со брендови и нивната вредност се намалува, како поради зголемената и разновидна понуда, така и поради промената во однос на желбите и очекувањата што ги имаат денешните патници кога станува збор за сместување. Се менуваат начините на патување и се зголемува количината на глобални движења, се појавија „Airbnb“ и „Booking.com“, па гостите очекуваат се повеќе автентични искуства, карактеристични за дестинацијата што ја посетуваат.

Од сите причини споменати погоре, побарувачката за класично хотелско сместување полека се намалува, додека побарувачката за независни и уникатни бутик хотели постојано се зголемува. Бутик хотелите се типови на хотели кои обезбедуваат туристички услуги на единствен и персонализиран начин. За само неколку дена престој во хотелот можете да ги почувствувате сите привлечности на тој регион. Бутик хотелите се вистински одмор за душата кои ја поврзуваат традицијата и постојано создаваат приказна која повторно и повторно го враќа гостинот да биде дел од неа.

Иако овој тип на хотели има помал капацитет, само неколку соби. Ваквите хотели се карактеризираат со многу добра поврзаност помеѓу персоналот и гостите, интимна атмосфера, специфичен ентериер, понекогаш различен дизајн на секоја соба и. Според истражувањата, љубителите на бутик хотелите се најмногу туристи кои сакаат потивка атмосфера што не можат да ја добијат во големите хотелски капацитети. Нивото на приватност и луксуз во ваквите хотели обично е на високо ниво, а на сите гости им се посветува големо внимание. Акцентот е ставен на уникатноста и модерниот дизајн, кој често се остава на експертите. Тие обично се задолжени и за избор на мебел и украсни предмети во хотелот. Во некои бутик хотели секоја соба е различно уредена, што гарантира ново и поинакво искуство за гостите кои се враќаат во неа.

Исто така, персоналот во ваквите хотели се карактеризира со високо ниво на пријателство. Вработените се грижат за секој гостин поединечно, но во исто време одржуваат високо ниво на професионализам. Исто така, можно е да се претпостави што би сакале гостите за време на нивниот престој, за да им се исполнат желбите што е можно поскоро, наспроти чекањето да побараат нешто. Фактот што овој хотел е мал создава можности за вработените во хотелот да се посветат на секој гостин поединечно и со тоа да го направат својот престој посебен и незаборавен. Поради личен пристап кон услугата и подобра комуникација со гостите, овој тип на хотели има поголема предност во однос на другите хотели. Денес, бутик хотелите најчесто се карактеризираат со луксузен, автентичен дизајн, високо ниво на услуга и единствена понуда.

Можете ли да ни кажете за инспирацијата зад создавањето на бутик хотелот „Свети Никола“?

-„Свети Никола“ е инспириран од нашата љубов кон нашиот град, Крушево, и нашата страст да им пружиме уникатни искуства на посетителите. Сакавме да го прикажеме богатото културно наследство и природните убавини на Крушево преку нашиот хотел. Близината до познатата Црква Св.Никола и желбата да се создаде место каде што гостите ќе можат да се нурнат во локалниот амбиент беа главните движечки фактори во концептот на хотелот.

Нули, вие сте поранешна шампионка во скијање. Колку она што го нуди Крушево може во зима да се поврзе со љубовта кон белите спортови?

-Како поранешен натпреварувач во скијање, ја разбирам важноста на вниманието на деталите и стремежот кон извонредност. Овие вредности се рефлектираат во секој аспект на „Свети Никола“. Ние се стремиме да обезбедиме исклучителна услуга и да создадеме атмосфера што се грижи и за релаксација и за авантура. Нашата локација во највисокиот град на Балканот нуди можности за различни активности на отворено, вклучително и скијање во текот на зимската сезона, што ја прави совршена дестинација за спортските ентузијасти. Среќна сум што нашиот хотел е и првиот bike friendly хотел.

Каква улога игра естетиката во дизајнот и амбиентот на хотелот?

-Естетиката е во сржта на нашиот хотел. Мојот сопруг, Мики, длабоко ги цени убавината и дизајнот. Внимателно го куриравме внатрешниот декор на „Свети Никола“ за да го отслика уметничкото наследство на нашиот град. Секоја соба е именувана по познати места, луѓе и уметници од Крушево, а во дизајнот вградивме елементи од локалната култура и историја. Резултатот е хармоничен спој на удобност, елеганција и автентична македонска естетика.

Како ги вградувате топонимите на Крушево во дизајнот и атмосферата на хотелот?

-Топонимите на Крушево имаат значајна историска и културна вредност и сакавме да им оддадеме почит преку нашиот хотел. Секоја соба е именувана по одреден топоним во Крушево, како што се познати знаменитости или живописни глетки. Ова додава чувство на локален идентитет и им овозможува на гостите да се поврзат со градот на подлабоко ниво. Дополнително, елементите на овие топоними ги вградивме во декорот и амбиентот на хотелот, создавајќи кохезивно и автентично искуство.

Како хотелот придонесува за уникатните туристички понуди во Македонија?

-Нашата цел е да создадеме незаборавно искуство за нашите гости, нудејќи го вкусот на препознатливиот шарм на Крушево. Преку истакнување на културното и историското значење на градот преку нашиот хотел, се надеваме дека ќе ги инспирираме посетителите да истражуваат други скриени скапоцени камења во Македонија. Персонализираниот пристап, вниманието на деталите и поврзаноста со локалната култура го прават „Свети Никола“ истакната дестинација во македонскиот туристички пејзаж.

Можете ли да ни кажете за улогата на вашата таверна во подобрувањето на целокупното искуство на гостите?

-Нашата таверна, СКАР која е наш прв бизнис во Крушево, е составен дел од доживувањето на гостите во „Свети Никола“. Служи како кулинарски рај каде што гостите можат да уживаат во традиционални македонски јадења направени од локални состојки. Таверната го надополнува целокупниот амбиент на хотелот, нудејќи топла и пријатна атмосфера. Тоа им овозможува на гостите да се нурнат во локалната гастрономија и да уживаат во автентичните македонски вкусови за време на нивниот престој.

Кои се некои уникатни приказни или искуства што гостите можат да ги очекуваат при посетата на „Свети Никола“?

-Во „Свети Никола“, имаме за цел да создадеме уникатни и незаборавни искуства за нашите гости. Без разлика дали станува збор за прошетка низ калдрмата на Крушево, истражување на историските локалитети или вклучување во активности на отворено, секој момент е можност да ги откриеме приказните вткаени во ткивото на нашиот град. Гостите исто така можат да се препуштат на уметничката атмосфера со восхитување на делата на уметници изложени низ хотелот. Кардула е еден од нив. Ние сме и градот на Мартиноски. Ги охрабруваме гостите да го прифатат духот на авантурата и да создадат свои извонредни приказни додека уживаат во убавината на Крушево.

На кој начин „Свети Никола“ придонесува за одржливи туристички практики?

-Одржливоста е клучен аспект на етосот на нашиот хотел. Спроведовме различни еколошки иницијативи за да го минимизираме нашето влијание врз животната средина. На пример, даваме приоритет на енергетската ефикасност со користење на осветлување за заштеда на енергија и промовирање одговорно користење на водата. Ние, исто така, ги поддржуваме локалните добавувачи и занаетчии, осигурувајќи дека материјалите што се користат во изградбата и декорацијата на хотелот се локални. Дополнително, ги охрабруваме гостите да се вклучат во одговорни туристички практики и да ги истражуваат природните убавини на Крушево притоа почитувајќи го неговиот екосистем.

Сподели!
- Advertisement -