Во Германија дизел возилата драстично ја губат цената бидејќи многу градови го ограничуваат нивното движење во градот. Дизелите „евро 5“ одамна не можат да се продаваат, а сега е стопирана и продажбата на половни возила „евро 6“.
Продавачите во Германија немаат многу избор од системот старо за нов – доаѓаат понови дизел возила „евро 6“, кои поевтинуваат, наместо да ја задржат цената. Проблемот е што за нив нема купувачи освен оние кои доаѓаат од Балканот.
Севкупно, на улиците во Германија чекаат околу милион дизели, главно според стандардите „евро 5“ и „евро 6“.
Ова е половен „пасат“ еуро 6, го продававме 29.000 евра, сега го нудиме за 21.000 евра и никој не го сака. Понатамошното намалување на цената не води до голема загуба – вели Акај Гунд Хасан, продавач на половни возила во Германија.
А загубата на дилери на автомобили во Германија се зголемува, многу од нив прогласуваат банкрот поради лошата ситуација.
Според нашите проценки, моментално во рацете на ракувачите има 350.000 Еуро 5 дизели. Таму се заробени повеќе од пет милијарди евра. Тие чекаат клиенти во просек по 106 дена, секој ден секој автомобил ги чини дилерите по 28 евра дневно – истакнува Урлих Кендлер од Здружението на продавачи.
Не е тајна дека најголеми купувачи на овие автомобили се Србите, Хрватите, Бугарите и Македонците.
Минатата година, иако Хрватите купија 30.000 нови автомобили, продадоа и 10.000 понови половни автомобили, сличен сооднос за другите балкански земји.
Кај нас трендот е сосема спротивен, сè уште увезуваме возила „евро 3“, додека понови дизели има само 15 проценти.
Извор – Кариера.мк
Фото – Pixabay