Цените на какаото се искачија на највисоко ниво минатата недела, бидејќи влошените временски услови и предизвиците со болести ги намалија приносите во Гана и Брегот на Слоновата Коска, каде што се произведува 60% од светското производство.
„Ова доведе до намалување на производството и создаде недостиг на зрна какао на пазарот“, рече Сергеј Чевертаков, главен истражувачки аналитичар за пазарите на какао и шеќер во S&P Global. Тој рече дека ова е трета последователна година на недоволно снабдување со какао, додавајќи дека тоа нема да се подобри во блиска иднина.
Фјучерсите на какаото пораснаа за речиси 40% од почетокот на годината и достигнаа највисоко ниво во текот на денот од 5.874 долари за метрички тон во четвртокот.
„Она што навистина го води сето ова е всушност овој Ел Нино што е на место во моментов. Тоа навистина влијае на родот“, рече Дејвид Бранч, виш потпретседател на Агро-прехранбениот институт „Велс Фарго“. Тој истакна дека тоа влијае и на шеќерните култури.
Временскиот феномен Ел Нињо донесе посуви температури во Југоисточна Азија, Индија и делови од Африка, што доведе до пораст на евтините производи како шеќер и какао минатата година.
„Цените на чоколадото ќе бидат повисоки“, изјави Бранч за CNBC. Цените на чоколадото се зголемија за 11% минатата година, според базата на податоци за разузнавање на потрошувачите NielsenIQ, користејќи податоци собрани до 27 јануари. „Цените на чоколадото се највисоки што сме ги виделе во последните години“, изјави претставник на NielsenIQ.
Сепак, експертите сè уште не очекуваат дека тој скок ќе ги одврати љубителите на слатки заби. „Има уште многу ентузијазам за задоволства околу Денот на вљубените“, изјави Националното здружение на слаткари за CNBC преку е-пошта, додавајќи дека 92% од анкетираните Американци изјавиле дека планираат да подарат чоколади и бонбони за Денот на вљубените оваа година.
„За Денот на вљубените, чоколадите се како посебно задоволство и многу луѓе мора да ги имаат“, рече Четвертаков. Тој истакна дека и покрај повисоките цени, пазарот на чоколади е силен на зрелите пазари како Европа и Северна Америка. Сепак, тој истакна дека има уништување на побарувачката во Азија.