Иднината ќе ни донесе и нова форма на јавен превоз кој првично треба да биде достапен за оние со подлабок џеб, а еден ден може да биде достапен и за поширокиот пазар. Тоа се воздушни такси, односно авиони кои можат да полетуваат и да слетуваат вертикално (ВТОЛ), како хеликоптери, па не им треба голем простор, односно писта како класичните авиони.
Вакви летачки такси, такси-дронови или како сакате да ги наречете овие летала, развиваат повеќе компании ширум светот, а според некои најави, се наближува денот кога и официјално ќе профункционираат првите вакви услуги.
Покрај бројните технички и регулаторни предизвици, за да се лета со толку големи беспилотни летала ќе биде потребна уште една работа – копнена инфраструктура. Имено, тешко дека барем на почетокот ваквите летала ќе можат да слетуваат каде што сакаат, а ќе треба да се создадат посебни места за полетување и слетување од кои ќе може да се превезуваат патници. Некои од идеите се дека таквите пунктови, односно аеродромите за такси-дронови или како што некои ги нарекуваат – верипорти, се наоѓаат, на пример, веднаш до аеродромите и во близина на центрите на градовите.
Според најновиот извештај за Глобална напредна/Урбана карта за пазарна мобилност на воздух, во текот на следните неколку години стотици, а можеби и повеќе од илјада такви верификати за вертикално полетување и слетување на беспилотни летала би можеле да се појават низ целиот свет. Претходните планови велат дека до 2028 година бројот на такви оперативни аеродроми за такси-дронови би можел да изнесува 1.044, но во овој извештај се споменува дека поради регулаторните доцнења, како и промените и доцнењата околу проектите eVTOL, добар број такви точки нема да бидат завршена навреме.
Според авторот на извештајот, Филип Батерворт-Хејс, пореално е дека бројката ќе биде многу помала од предвидената, а очекува до 2028 година да профункционираат 623 верипорти, но нагласува дека и тоа е прилично голема бројка. Имено, до крајот на оваа година на глобално ниво треба да се завршат само 24 вакви точки, а секоја година оваа бројка треба да се зголемува.
Оваа индустрија се уште е во зародиш, но јасно е дека нејзиниот потенцијал е исклучително голем. Напредокот, барем на почетокот, ќе преземе мали чекори додека технологијата не се докаже како сигурна и безбедна, но можеме да очекуваме дека со текот на годините ќе се зголемува бројот на летечки такси над нашите глави, како и бројот на верификации каде ќе превезуваат патници.
(Electrek)