Кинески суперсоничен авион постигна брзина поголема од 6 маха

- Advertisement -


Кинески научници официјално потврдија дека прототип на суперсоничен авион постигнал брзина од 6,56 маха за време на 20-минутниот пробен лет во пустината Гоби. Се верува дека овој авион ќе помогне да се оствари сонот за едночасовно глобално патување.

Ова е брзина која е доволна за авион да стигне од Пекинг до Њујорк за два часа. За време на пробниот лет во 2021 година, чии детали беа објавени дури оваа недела, намалениот прототип на авион достигнал брзина од 6,56 маха. Таа е шест пати поголема од брзината на звукот.

- Advertisement -

Тестот овозможи рана евалуација на дизајнот, што се сметаше за невозможно пред неколку години.

„Во тоа време сите мислеа дека ова е луда идеја. Се соочивме со речиси универзален скептицизам. Сепак, опстојувавме и верував дека иновациите секогаш успеваат кога постои сомнеж“, рече научникот Цуи Каи од Институтот за механика во дел од Кинеска академија на науките.

- Advertisement -

Авионот значително се оддалечи од концептот на тенок хиперсоничен авион и сега има дебел и тркалезен труп, како и крила во облик на обвивка. Тоа значи дека идниот хиперсоничен авион би можел да превезува ист број патници како и товарните џамбо џетови.

По една деценија работа на авионот, Куи и неговиот тим добија дозвола за пробен лет во Центарот за лансирање на сателити Џиукван во пустината Гоби во северозападна Кина во август 2021 година. Овој дваесетминутен лет, кој може да се покаже како историска пресвртница во човечката авијација, решава долгогодишен предизвик за дизајнерите: како што се зголемува брзината на летот, употребливиот внатрешен простор се намалува. Поради ова, возрасните патници лесно можеа да удрат со главите додека стојат во легендарниот суперсоничен авион Конкорд.

- Advertisement -

Сите суперсонични авиони кои можат да летаат со брзина поголема од 5 маха имаат исклучително ограничен внатрешен простор, поради што се користат за воени апликации. При големи брзини, предниот дел на големата воздушна рамка доживува значителен притисок надолу, што ја намалува неговата способност за „качување“.

Куи додадава дека широкиот простор на крилата над рамката на воздухот за да го претвори овој надолен притисок во подигање, ефикасно претворајќи го недостатокот во предност. Сепак, ова резултирало со многу сложен дизајн. По откривањето на концептот во 2018 година, тимот на Куи продолжи да го усовршува дизајнот и да спроведува тестирање на тунелот за ветер. Секој тест бара значителни ресурси, а неколку биле спроведени за да се потврди издржливоста на различните модели, отворајќи го патот за успешен тест лет.

Поради техничката чувствителност на проектот, тестот се одржувал во јавност три години. Кинеската академија на науките го објави говорот на Куи на социјалните мрежи оваа недела, заедно со снимката од полетувањето на прототипот.

Во која фаза е изградбата на авионот со вистинска големина и кога евентуално ќе лета, засега нема информации.

(Klix.ba)

(фото: Get Archive)

Сподели!
- Advertisement -