Вештачката интелигенција сè повеќе го менува начинот на кој Европејците купуваат онлајн, според ново истражување на Институтот Норстат. Така, Повеќе од половина од корисниците на AI во Европа сега ги користат нејзините услуги кога купуваат онлајн, наместо традиционалните пребарувачи.
Детално, 3% од испитаниците изјавиле дека секогаш користат AI за онлајн купување, додека 14% го прават тоа почесто, а 35% го прават тоа повремено. Анкетата е спроведена во јуни и опфатила 7.282 граѓани на Германија, Обединетото Кралство, Шведска, Норвешка, Данска и Финска, на возраст помеѓу 18 и 60 години.
Вештачката интелигенција најчесто се користи при избор на патување, каде што ја користат 33% од испитаниците. Потоа следува купување електронски уреди (22%), производи „направи сам“ (20%) и софтвер или дигитални претплати (19%).
Од друга страна, вештачката интелигенција игра помала улога во пребарувањето обувки и облека (13%), козметика (12%), а најмалку во недвижности (само 7%).
Интересно е што корисниците во Германија ја користат вештачката интелигенција за купување поретко во споредба со остатокот од Европа, но се во преден план во деловните апликации, каде што половина од испитаниците користат вештачка интелигенција дневно или неколку пати неделно на работа.
Најпопуларни алатки за вештачка интелигенција
Меѓу алатките за вештачка интелигенција, OpenAI ChatGPT е убедливо најпопуларниот, кој го користат 86% од корисниците на вештачка интелигенција. Gemini на Google го користат 26%, додека Copilot на Microsoft го користат 20%. Кинеската алатка DeepSeek, која често се споменува во контекст на заштитата на податоците, речиси и да не се користи меѓу европските корисници.
(Kamatica)