Дизни ќе плати казна од 10 милиони долари на Федералната трговска комисија (FTC) поради наводите дека нелегално собрал податоци за деца за целно рекламирање.
Поточно, FTC тврди дека Дизни дозволил собирање лични информации од деца кои гледале видеа наменети за деца на YouTube без родителско известување или согласност, како што е пропишано со Правилото за заштита на приватноста на децата на интернет (COPPA).
Во жалбата поднесена од Министерството за правда се тврди дека Дизни не ги означил видеата како „Направени за деца“, што дозволува собирање податоци од деца под 13 години.
Според Министерството за правда, Дизни неправилно имал финансиска корист со добивање дел од приходите од рекламите што YouTube ги поставил на своите видеа.
FTC, исто така, тврди дека YouTube го известил Дизни во средината на 2020 година дека треба да ги промени етикетите на околу 300 од своите видеа за да се усогласи со правилото COPPA, но Дизни не го сторил тоа.
Како дел од спогодбата од 10 милиони долари, Дизни вети дека ќе ги почитува правилата во иднина и ќе имплементира подобар систем за одредување кои видеа мора да бидат означени како „Создадено за деца“.
„Нашата одлука ја казнува злоупотребата на родителската доверба од страна на Дизни и, преку задолжителна програма за преглед на видео содржини, го отвора патот за подобра заштита на децата преку интернет преку технологија за верификација на возраста“, рече претседателот на FTC, Ендру Н. Фергусон.
Во соопштението компанијата изјави дека е посветена на заштитата на безбедноста и благосостојбата на децата и семејствата: „Оваа спогодба не се однесува на сопствените дигитални платформи на Дизни, туку на дистрибуцијата на дел од нашата содржина на YouTube. Дизни има долга историја на почитување на највисоките стандарди кога станува збор за законите за приватност на децата и ние продолжуваме да инвестираме во алатките потребни за да останеме лидер во оваа област” се вели во соопштението.
Сепак, Дизни не е единствената компанија што мораше да плати казна за кршење на ова правило, бидејќи експертите истакнуваат дека верификацијата на возраста на интернет останува исклучително тешка.
Минатиот месец Google се согласи да плати 30 милиони долари за да реши тужба во која се тврди дека YouTube собрал лични податоци од деца. Ова следува по случај од 2019 година во кој Alphabet, матичната компанија на Google, плати казна од 170 милиони долари откако слични обвинувања беа покренати од FTC и главниот обвинител на Њујорк, Летиција Џејмс.
Создавачот на Fortnite, Epic Games, плати една од најголемите казни во историјата на COPPA во 2022 година – огромни 275 милиони долари.
TikTok, Microsoft, Amazon, Instagram и многу други исто така мораа да платат казни поради прекршувања на COPPA правилата.
(Bizlife)