Дали Adidas навистина го купува својот ривал Puma?

- Advertisement -

Сензационални гласините кружст во финансискиот и спортскиот свет: Adidas би можел да го купи својот историски ривал, Puma. Таквиот договор би го означил повторното обединување на два бренда основани од браќа кои се во конфликт, со што ефикасно би се ставил крај на едно од најдолгите и најгорчливите соперништва во деловната историја.

Шпекулациите беа поттикнати од извештај на Bloomberg во август 2025 година. Тој откри дека семејството Пино, милијардери кои поседуваат 29% од акциите во Puma преку нивната инвестициска фирма Artemis, активно работат со советници за да ја истражат можноста за продажба на своите акции. Овој потег доаѓа откако германскиот спортски бренд изгуби речиси половина од својата пазарна вредност во текот на изминатата година.

- Advertisement -

Масло на огнот додаде Рој Адамс, коосновач на американската инвестициска фирма Metronuclear, кој за германскиот финансиски весник Handelsblatt изјави: „Puma е во вонредна состојба. Ако менаџментот не успее да ги сврти работите, спојувањето со Adidas е најдобрата опција.“

Пазарот реагираше бурно на веста. Шпекулациите за можно спојување ја зголемија цената на акциите на Puma за до 18% откако информациите станаа јавни. Досега, ниту Adidas ниту Puma официјално не ги коментираа гласините.

- Advertisement -

Преземањето на Reebok од страна на Adidas во 2005 година може да послужи како корисен, иако претпазлив, преседан. Под сопственост на Adidas, производите на Reebok беа ограничени, а брендот практично беше принуден да се префрли во сегментот за фитнес за да избегне директна конкуренција со матичната компанија.

Сепак, потенцијалното партнерство помеѓу Adidas и Puma би била многу поинаква ситуација, со оглед на тоа што нивните производи се речиси идентични. Двете компании се натпреваруваат за спонзорства на фудбалски клубови и играчи од светска класа, а обете имаат огромни колекции за животен стил.

- Advertisement -

Прашањето е – дали Adidas ќе ги задржи производните линии на Puma за да избегне „канибализација“, што беше проблемот со Reebok?

Доколку се случи ова монументално спојување, последиците за светот на фудбалот би биле огромни. Обединетата компанија би имала импресивно портфолио на клубови: Реал Мадрид, Манчестер Јунајтед и Арсенал (Adidas), заедно со Манчестер Сити, Милан и Борусија Дортмунд (Puma).

Во областа на фудбалските копачки, легендарните модели како што се Predator, Copa и F50 би биле под ист покрив со Future, Ultra и King. Списокот на спортисти исто така би бил неспоредлив. Би било интересно да се види како би се управувало со различните фудбалски идентитети на двата бренда.

Евентуалното спојување помеѓу Adidas и Puma би било многу повеќе од бизнис потег – тоа би било заздравување на историска семејна рана.

Двете компании се родени од горчливата расправија помеѓу браќата Адолф („Ади“) и Рудолф („Руди“) Даслер. По нивното разделување за време на Втората светска војна, тие ја поделија својата фабрика за обувки: Ади го основа Adidas, а Руди ја основа Puma. Тие отворија фабрики на спротивните страни од реката во нивниот роден град Херцогенаурах, Германија, создавајќи ривалство кое го дели градот со децении.

Иако сè уште е само гласина, можноста за спојување помеѓу Adidas и Puma се чини како сценарио што би можело засекогаш да го промени пејзажот на спортската индустрија.

(Bizlife)

Сподели!
- Advertisement -