Изненадувачка одлука на Европската комисија: Банерите за колачиња исчезнуваат од интернет!?

- Advertisement -

Европската комисија планира да ги укине досадните банери за колачиња и да ги овозможи поставките за приватност директно во прелистувачот. Оваа промена има за цел да го поедностави корисничкото искуство, но предизвикува конфликти меѓу индустријата и застапниците за заштита на податоците.

Европската комисија има намера да ги отстрани задолжителните банери за колачиња од речиси сите веб-страници. Оваа мерка има за цел да ги ослободи корисниците од постојаниот поплав од скокачки прозорци кои повеќето само се затвораат механички. Наместо тоа, приватноста ќе се постави директно на ниво на прелистувач, што треба да го направи целиот процес поедноставен и поефикасен.

- Advertisement -

Откако беа воведени пред повеќе од една деценија, банерите за колачиња станаа товар за корисниците. Многумина ги игнорираат или автоматски ги прифаќаат без да ги прочитаат, со што ја губат самото значење на заштитата на податоците и даваат информирана согласност. Затоа, Комисијата одлучи дека е време за промени што ќе одговараат на современиот интернет.

Зошто банерите за колачиња ја изгубија својата намена?

Банерите за колачиња првично беа наменети како алатка за заштита на приватноста, но со текот на времето станаа досадни и честопати контрапродуктивни. Корисниците ги гледаат како пречка и брзо кликнуваат на „прифати“ без размислување, што ја намалува транспарентноста во собирањето податоци.

- Advertisement -

Експертите за заштита на податоци истакнуваат дека премногу барања за согласност водат до „замор од согласност“. Ова значи дека луѓето не обрнуваат внимание и затоа нивната вистинска контрола врз нивните лични информации е намалена. Оваа практика ја поткопува основната цел на регулативата GDPR.

Европската комисија планира да претстави нов закон до крајот на годината што ќе им овозможи на корисниците да поставуваат правила за колачиња директно во прелистувачот. Ова би го избегнало досадното повторување на истите прашања на секоја посетена страница. Некои земји, како што е Данска, предлагаат укинување на банерот за колачиња за технички неопходни колачиња и за основни статистички цели. Сепак, маркетиншките колачиња сè уште би биле строго контролирани и би барале посебна согласност од корисникот.

- Advertisement -

Индустријата сака промени под капата на GDPR

Претставниците на технолошките компании се за преместување на регулативата за колачиња во рамките на Општата регулатива за заштита на податоците. Тие предлагаат пофлексибилен пристап базиран на проценка на ризикот и легитимен интерес, што би им дало на компаниите повеќе опции за работа.

Овој модел би го намалил бројот на скокачки банери и би го подобрил корисничкото искуство. Сепак, експертите за приватност предупредуваат дека таков пристап би можел да отвори врата за злоупотреба и да ја намали транспарентноста во обработката на податоци.

Извор – Курир
Фото – Pixabay

Сподели!
- Advertisement -