Крај на субвенциите за купување електрични автомобили во САД

- Advertisement -

Продажбата на електрични возила во Соединетите Американски Држави речиси сигурно ќе се намали откако ќе истече федералниот даночен кредит од 7.500 долари за купувачи на електрични возила на 1 октомври, што веќе предизвикува неизвесност и кај производителите на автомобили и кај купувачите на автомобили.

Оваа субвенција беше воведена во 2022 година како дел од законодавниот пакет на администрацијата на тогашниот американски претседател Џо Бајден (Џо Бајден), со цел да се поттикне зелената енергија и транзицијата кон електрични возила, објавува CNN. Сепак, таа беше откажана во јули, кога американскиот претседател Доналд Трамп протурка нов буџетско-фискален закон. Минатата година, продажбата на електрични возила во САД се зголеми за седум проценти на 1,6 милиони возила, според Бирото за статистика на транспортот.

- Advertisement -

Крајот на даночниот кредит значи дека побарувачката нагло ќе ослабне, а реалните цени ќе се зголемат. Ова веќе мотивираше голем број купувачи да брзаат и да купат електрични возила во текот на август и септември, но сега се очекува сериозен пад на продажбата во последниот квартал од годината. Автомобилските компании сега размислуваат како да постават нови ценовници и нивоа на стимулации, иако е неизвесно колку ова ќе го ублажи ударот за потрошувачите.

Историјата покажува дека производителите реагираат со намалување на цените кога субвенциите исчезнуваат. Така, во 2019 година, Тесла и Џенерал Моторс, откако го изгубија правото на претходната верзија на даночниот кредит, прибегнаа кон корекции на цените.

- Advertisement -

Сепак, овој пат ситуацијата е покомплицирана. Продажбата на електрични возила, иако сè уште расте побрзо од автомобилите со конвенционални мотори, веќе покажува знаци на забавување. Во првата половина од оваа година, зголемувањето изнесуваше само 1,5 проценти, додека во вториот квартал беше забележано намалување од 6,3 проценти во споредба со минатата година.
Аналитичарите очекуваат дека производителите сега ќе бидат принудени да понудат поагресивни попусти, поповолни услови за финансирање и враќање на парите. Во исто време, можни се и корекции на производството, што би можело да доведе до намалена достапност на одредени модели на пазарот и да го ограничи просторот за намалување на цените.

Иако исчезнувањето на даночниот кредит сигурно ќе влијае на продажбата, анкетата на „Кокс ​​Аутомотив“ покажува дека 65 проценти од потенцијалните купувачи планираат да се држат до одлуката за купување електрично возило во следните две години, додека само една петтина од нив би се префрлиле на хибридни возила или возила со бензински мотори. Клучните мотиви остануваат перформансите, заштедата на гориво и одржување, како и свеста за животната средина, поважни фактори од самото даночно олеснување.

- Advertisement -

Треба да се додаде дека кредитот не беше достапен за луксузни модели чија цена надминува 80.000 долари, што значи дека крајот на субвенцијата нема значително да влијае на пазарот за поголеми пикапи и премиум возила. Сепак, бидејќи повеќето Американци сè уште купуваат електрични возила преку дилери, конечните цени ќе останат предмет на преговори и неизвесност.
На пазарот ќе преовладува одреден период на турбуленции, проценува специјализираната страница Cars.com, забележувајќи дека цената и побарувачката за електрични возила во САД во наредните месеци ќе се формираат во услови на неизвесност и прилагодување.

(Biznis.rs)

Фото – Picryl

Сподели!
- Advertisement -