Хрватските патници од вчера се превезуваат со првиот воз на батерии. Тоа е првиот воз што се напојува исклучиво од систем на батерии. Во мај беше претставен електричен воз на батерии, кој е исто така поврзан со електрифицирана мрежа, додека овој е наменет исклучиво за превоз на патници исклучиво на неелектрифицирана железничка мрежа.
Го произведе Кончар, а ќе се напојува со батерии што се полнат на бензински пумпи во Бјеловар, Вировитица, Осиек, Вараждин, Пула и Сплит.
„Возови како овој ќе бидат на неелектрифицирани пруги. Автономијата на возот е околу 200 км, а со овој проект се изградени шест бензински пумпи. Овој воз ќе сообраќа во Сплит и неговата околина“, рече министерот за море, транспорт и инфраструктура Олег Бутковиќ.
„Нема емисии на CO2, се возите во воз кој во моментов е технолошки најсовремен воз на европскиот пазар. Не само што користи енергија од батерии, туку обезбедува и повисоко ниво на безбедност и удобност за патниците. Веруваме дека овој воз ќе биде силна референца за понатамошно позиционирање на Кончар во сегментот на урбана мобилност на европскиот пазар, потврдувајќи ја нашата улога како сигурен партнер во развојот на напредни и одржливи транспортни решенија“, рече претседателот на Управниот одбор на Кончар, Гордан Колак.
Жељко Укиќ, претседател на Управниот одбор на ХЖ Путничко повешија, зборуваше за понатамошни инвестиции во возниот парк.
„За да го направиме железничкиот транспорт поконкурентен и поодржлив, продолжуваме со набавка на возови за неелектрифицирани железници. До крајот на годината ќе пуштиме во сообраќај уште два нови воза со дизел мотор, а во текот на 2026 година, на железничката пруга Загреб-Сплит ќе сообраќаат шест нови удобни хибридни возови. Покрај тоа, на крајот на јуни потпишавме договори за набавка на уште 13 нови возови, имено електродизел, електричен батериски и батериски. Со сите овие проекти до крајот на 2028 година, ќе ја подобриме услугата на неелектрифицираните железници и ќе им обезбедиме на патниците подобар квалитет, позелена, потивка и енергетски поефикасна мобилност“, рече Укиќ.
Вкупната вредност на проектот изнесува 17,1 милиони евра, од кои 13,3 милиони евра се финансирани од NPOO.
По вчерашното прво возење, батерискиот воз ќе продолжи да сообраќа на релацијата Вировитица – Бјеловар – Вировитица, а ќе се користи и за тестирање на бензински пумпи кои се во завршна фаза на изградба. По пуштањето во употреба на бензинската пумпа во станицата Сплит Предграде, што се очекува кон средината на декември оваа година, батерискиот воз ќе започне да сообраќа на релацијата Сплит – Каштел Стари – Сплит.
(Seebiz.eu)
Фото – Flickr