Европа го гради најдолгиот подводен тунел во светот – од Данска до Германија за само 10 минути.
Европа спроведува голем транспортен проект – во тек е изградбата на тунелот Фемарн Белт, кој ќе ги поврзе Данска и Германија, создавајќи го најдолгиот подводен тунел во светот. Тоа е едно од најголемите активни градилишта во Европа и проект што ќе ја промени транспортната мапа на континентот.
Тунелот, долг 18 километри, ќе поминува под Балтичкото Море, поврзувајќи го данскиот остров Лоланд со германскиот остров Фемарн. Се проценува дека проектот ќе чини околу осум милијарди евра и го финансира данската влада со поддршка од Европската унија. Тунелот ќе има четири ленти за автомобили и две железнички пруги, што ќе го скрати патувањето помеѓу Данска и Германија, кое моментално трае еден час со ферибот, на само 10 минути со автомобил или 7 минути со воз.
Тунелот Фемарн Белт ќе биде клучна точка во новиот европски коридор што ги поврзува Стокхолм, Копенхаген, Хамбург и Берлин. Се очекува проектот значително да ги намали трошоците за транспорт, да го забрза протокот на стоки и да придонесе за зелената транзиција, бидејќи голем дел од товарот ќе се префрла од камиони на железници.
Тунелот се гради со употреба на иновативен метод на потопени бетонски сегменти – 79 огромни делови, секој долг 217 метри и тежок до 73.000 тони, ќе бидат поврзани и спуштени на дното на Балтичкото Море. Работата започна во 2021 година, а завршувањето се очекува во 2029 година.
Проектот е предизвикувачки и од еколошки аспект – се спроведува постојано следење на морскиот екосистем и се спроведуваат мерки за зачувување на биодиверзитетот. Тунелот Фемарн Белт симболизира нова ера на европска поврзаност – комбинација од визија, технологија и одржлив развој. Кога ќе биде завршен, ќе стане најдолгиот потопен тунел во светот и нова стратешка врска помеѓу северот и југот на Европа.
(Kamatica)
(



