Од 2014 година, V6 турбо моторите во Ф1 користеа мали преткомори за да можат да работат со послаби горивни смеси без губење на перформансите, а сега истата технологија ја подготвува и Valviet за сериски автомобили.
Технологијата треба да биде подготвена за употреба кај обични автомобили во рок од 4 до 5 години, но цената на ваквите мотори ќе биде и повисока. За да може технологијата да работи во обичен бензински мотор, се користи преткомора. Тоа е мал простор на врвот на моторот каде што прво се пали дел од горивната смеса. Преку мали, внимателно поставени дупки, огнот се шири во главниот цилиндар и ја пали поголемата, разредена смеса. Резултатот е побрзо и порамномерно согорување – нешто што инаку е тешко кога смесата е послаба.
Во Формула 1, високите емисии на азотни оксиди не се важни, но за обичните автомобили, технологијата мора да се прилагоди за да се усогласи со прописите за емисии. Valviljet дизајнираше решение кое го развиваат и други компании.
Valvejet создаде активна преткомора која прима сопствена мешавина од гориво, совршено избалансирана за оптимално согорување, објавува списанието Automobile, како што објави списанието HAK. Активната преткомора обезбедува моторот да има непречено и стабилно согорување, дури и во мирување или под мало оптоварување – ситуации во кои слични системи честопати ќе откажат.
Паметен вентил за контрола ја контролира смесата, осигурувајќи дека таа секогаш оди од преткомората до главниот цилиндар.
Системот има три главни делови: компресорот, миксер за воздух и гориво и преткомората со сопствен инјектор и свеќичка. Смесата во цилиндарот може да содржи до 50% рециркулација на издувни гасови (EGR), што инаку би го отежнало палењето. Сепак, благодарение на долгите конуси за палење од преткомората, смесата гори рамномерно, а тестовите покажуваат 10-15% помала потрошувачка на гориво.
Напредната технологија бара модифицирани глави на цилиндрите и некои дополнителни компоненти. Според Valviet, тоа чини неколку стотици евра повеќе по мотор.
Фото – Pixnio



