Кинески хуманоиден робот постави светски рекорд со непрекинато патување од 106 километри

- Advertisement -

Хуманоидниот робот А2 од кинеската компанија за роботика AgiBot заврши патување од 106 километри низ покраината, поставувајќи Гинисов светски рекорд.

Прошетката започна на 10 ноември од езерото Џинџи во Суџоу, покраината Џангсу во источна Кина, а заврши на брегот во Шангај на 13 ноември.

- Advertisement -

Според AgiBot, роботот А2 поминал 106 километри и 286 метри за време на предизвикот, што го прави рекордер за „најдолго патување од страна на хуманоиден робот“.

А2 стана првиот хуманоид што ја постигна оваа титула и го заврши предизвикот без да го исклучи напојувањето благодарение на својот систем на батерии што може да се заменуваат со топла вода, кој го одржуваше во континуирана работа.

- Advertisement -

Ванг Чуанг, партнер и виш потпретседател на AgiBot, вели дека прошетката низ покраините имала за цел да ја илустрира сигурноста и стабилноста на технологијата на хуманоидни роботи.

„Пешачењето од Суџоу до Шангај е тешко за многу луѓе одеднаш, но роботот го направи тоа“, рече Чуанг.

- Advertisement -

Според него, предизвикот ја покажал целокупната издржливост на хуманоидот А2, издржливоста на хардверот и избалансираната контрола, покажувајќи дека е навистина подготвен за комерцијална примена.

AgiBot А2 е хуманоиден робот висок 175 сантиметри и тежок 55 килограми, опремен со сензорски можности напојувани со вештачка интелигенција, кои му овозможуваат да обработува текстуални, аудио и визуелни информации.

Може да извршува и фини моторни задачи, како што е протнување на конец во игла. Покрај моделот А2, портфолиото на AgiBot го вклучува роботот А2 Макс и сервисни роботи како што се А2-W, X1 и X1-W.

Роботот патувал по градски патишта, живописни коридори и повеќе национални и покраински автопати, наидувајќи на различни површини, вклучувајќи асфалт, асфалтирани тротоари, мостови, тактилни површини, падини и области со минимално ноќно осветлување.

Компанијата соопшти дека ги почитувал сообраќајните прописи во текот на целото патување и на крајот стигнал до Шангајскиот кеј. А2 се вратил во добра состојба и покрај патувањето од повеќе од 100 километри. Забележано е абење, но само на гумениот ѓон.

Според Ванг, роботот А2 што се користел во предизвикот бил стандардна комерцијална масовно произведена единица без никакви прилагодени прилагодувања, исти како оние што им се испорачувале на клиентите.

Користел двојни GPS модули за својата прошетка, заедно со вградени LIDAR и инфрацрвени камери за длабочина, овозможувајќи прецизна навигација потребна во променливи услови на осветлување и урбани средини.

Кинескиот хуманоид накратко комуницирал со новинарите по прошетката, опишувајќи го своето патување како „незаборавно искуство“. Додека разговарал со новинарот на новинската агенција Ксинхуа, Сун Ќинг, роботот се пошегувал дека му треба „нов пар чевли“ по прошетката.

Потпретседателот Ванг открил други значајни можности на А2, наведувајќи дека поддржува повеќејазична интеракција, препознавање на лица и меморија, автономно водење и известување за задачи.

AgiBot произведе и испорача повеќе од 1.000 комерцијални единици од хуманоидот во 2025 година.

„Скокот од минатогодишниот маратон на роботи до оваа недела од 100 километри роботска прошетка покажува колку брзо напредува секторот за роботика во Кина“, рече индустрискиот експерт Лиу Дингдинг.

Лиу дополнително го нарече достигнувањето пресвртница во подобрувањето на сигурноста, издржливоста, контролата на движењето и прилагодливоста на роботите кон нивните средини. Тој, исто така, предвиде дека роботите би можеле да ги достигнат, па дури и да ги надминат луѓето во одредени физички задачи во блиска иднина.

(Klix.ba)

Сподели!
- Advertisement -