Во понеделник, Хрватското здружение за патишта и железници „Виа Вита“ го отвори 12-от Конгрес во Ровињ насловен „Инфраструктура на раскрсницата на развојот“, а по тој повод државниот секретар во Министерството за море, транспорт и инфраструктура, Томислав Михотиќ, изјави дека целта на сите проекти во транспортниот систем е воспоставување поврзаност, безбедност и балансиран развој на сите делови од Хрватска, и дека железницата сега е апсолутен приоритет.
Оваа година, Конгресот собра околу 400 претставници на патни и железнички компании, изведувачи, проектанти, експерти за транспорт, односно засегнати страни во транспортниот сектор за заеднички да дискутираат за актуелни теми, да разменуваат искуства и размислувања за сегашноста и иднината на секторот.
Програмата на овогодинешниот Конгрес ќе нагласи посилна врска помеѓу професијата и развојот на транспортната политика на Република Хрватска, а учесниците ќе имаат можност да се запознаат со добри практики и примери на успешни проекти благодарение на концептот на платформа за отворен дијалог на сите релевантни засегнати страни.
Наведувајќи дека надлежното министерство деновиве презеде важен чекор и официјално го воведе изведувачот да работи на еден од најголемите проекти за патна инфраструктура во Хрватска, односно експресниот пат што ќе го поврзе Пожега со автопатот, проект вреден 160 милиони евра, државниот секретар Михотиќ изјави дека интензивно се гради Подравскиот Упсилон на двата краја, како и дел од експресниот пат од Вараждин до Крапина.
Сепак, тој верува дека клучна година за автопатскиот систем ќе биде 2027 година, кога ќе биде завршен целосниот профил на истарскиот епсилон и ќе биде воведен новиот модел на електронска наплата на патарини на автопатите низ цела Хрватска.
„Систем без запирање, со методи на бесконтактно плаќање и пократко време на патување ќе биде голем технолошки чекор напред и квалитативна промена за милиони корисници“, нагласи Михотиќ, додавајќи дека и покрај овие иновации во патниот транспорт, железницата денес е апсолутен приоритет бидејќи, како што рече, „не е на нивото што го очекуваат граѓаните“.
Затоа, додаде тој, влегуваме во деценија во која е планирано да се инвестираат шест милијарди евра во железничка инфраструктура, што е „инвестициски бран што Хрватска го немала со децении“.
„Инвестициите во железничката инфраструктура се придружени со инвестиции во подвижен состав, па затоа ХЖ Патнички пријевост ќе ја заврши оваа година со вкупно 70 нови возови во вредност од 360 милиони евра“, рече државниот секретар Томислав Михотиќ.
Претседателот на Хрватското здружение за патишта и железници и претседател на Одборот на хрватските патишта, Ивица Будимир, рече дека транспортната инфраструктура се развива и расте побрзо од кога било досега и затоа, како што рече, „целта на Виа Вита е да ги забрза процесите на имплементација на проектите, од самата подготовка, законските рамки и прописите до изборот на проектанти и самото извршување“.
„Сè што правиме, од големи инфраструктурни проекти до модернизација и дигитализација на возила, е дел од истата визија – создавање модерен, ефикасен и одржлив транспортен систем што ќе ја направи Хрватска уште поконкурентна, побезбедна и подобро поврзана.
И затоа овој конгрес е можност да се разгледаат новите технологии и да се обликува насоката во која треба да се движи хрватскиот транспортен сектор“, заклучи Будимир.
(Seebiz)
Фото – Flickr


