Астрономи ја открија најголемата црна дупка досега

Астрономи од Универзитетот Вестерн Сиднеј открија една од најголемите црни дупки во познатата вселена. Простирајќи се на над милион светлосни години од едниот до другиот крај, млазот се оддалечува од таа огромна црна дупка со огромна енергија и речиси брзина на светлината. Оддалечена само 93 милиони светлосни години, галаксијата NGC2663 се наоѓа во нашето соседство, гледано од космички аспект. Да е нашата галаксија куќа, NGC2663 би била отприлика во предградието на градот каде што живееме.

Гледајќи ја светлината на нејзините ѕвезди со обичен телескоп, се гледа овална форма на типична елипсоидна галаксија, со отприлика десет пати повеќе ѕвезди од нашиот Млечен пат. Тоа е инаку вообичаен поглед во вселената, се додека научниците не ја анализираа NGC2663 со ASKAP во Западна Австралија, мрежа од 36 поврзани радиски антени кои прават еден супер телескоп.

Радиобрановите на ASKAP открија млаз од материјали кои од галаксијата ги исфрлила централна црна дупка. Оваа моќна струја на материјали е околу 50 пати поголема од самата галаксија, која со голо око би можеле да ја видат на ноќното небо, односно поголема од Месечината.

Иако астрономите и претходно пронаоѓаа такви млазови, огромна количина од оваа новооткриена и релативна близина на NGC2663 и тие млазови се едни од најголемите познати на небото.

(фото: Pxfuel)