Павел Уцман од ФИНКИ ја развива LearnTwoHelp, волонтерска платформа за бесплатно туторство. Веќе ја користат деца во Танзанија!

- Advertisement -

Павел Уцман е еден од креаторите на глобалната платформа LearnTwoHelp, која е создадена да поврзува ментори со ученици и студенти. Тој вели дека оваа алатка е креирана за сите деца што имаат желба да учат и да се развиваат, но не секогаш ги имаат сите услови. Без разлика каде се родени, сите деца заслужуваат пристап до квалитетно образование и поддршка, која ќе ја добијат од менторите кои не се класични наставници туку волонтери од различни професионални сфери, луѓе со искуство, кои сакаат да го пренесат своето знаење и да инспирираат следна генерација.

За Уцман и неговиот тим, LearnTwoHelp е платформа која не е само дигитален проект туку социјална мисија. Таа се разликува од класичните платформи за туторство бидејќи часовите не се платени, туку се волонтерска поддршка за сите кои имаат таква потреба.

- Advertisement -

Новинар – Сања Наумовска

Павел, што е LearnTwoHelp?

- Advertisement -

LearnTwoHelp е глобална менторска платформа која има за цел да го демократизира пристапот до образование преку создавање директна  врска помеѓу студенти и волонтери–ментори. Студентите се млади луѓе, од седмо одделение до факултет, кои сакаат да учат, но често немаат пристап до индивидуална поддршка, менторство или инспирација. Нашите ментори се луѓе со реално животно и професионално искуство. Тоа се инженери, уметници, лекари, програмери, наставници, истражувачи кои доброволно одвојуваат дел од своето време за да помогнат некому да расте.

Платформата функционира преку внимателно поврзување на ментори и студенти според интереси, јазик, ниво на образование и цели. Нашиот фокус е да создадеме безбеден, поддржувачки и инспиративен дигитален простор во кој менторството не е само за настава – туку и за охрабрување, градење на самодоверба и мотивација. LearnTwoHelp се разликува од класичните платформи за туторство – ние не нудиме платени часови, туку волонтерска поддршка со вистинско значење.

- Advertisement -

Покрај тоа, ја градиме платформата со отворен и модуларен пристап, со што ја правиме достапна за различни заедници и културни контексти. Ние веруваме дека една мала сесија со вистински ментор може да промени сечиј животен пат.

Како дојдовте до идеја да креирате ваков тип на платформа за поврзување на ментори и студенти?

Идејата за LearnTwoHelp произлезе од длабоко лично и професионално искуство, најмногу преку работата на Барбара – претседателка на  нашата организација – која веќе долго време е активно вклучена во образовни и социјални проекти, особено во Танзанија. Таа има работено директно со деца и млади во заедници кои се соочуваат со ограничен пристап до образование и недостаток на поддршка. Во тие средби, се роди идејата дека понекогаш е доволен само еден човек кој ќе те охрабри, ќе ти го покаже патот или ќе ти каже „можеш!“

Токму од тие средби и од тоа искуство се изгради јасна визија – да создадеме простор каде младите ќе имаат шанса да запознаат ментори кои ќе ги инспирираат, ќе ги насочат и ќе им помогнат да сонуваат и планираат. А од друга страна, да им понудиме на луѓето кои сакаат да помогнат – без разлика дали се наставници, инженери, уметници или студенти – можност да го направат тоа на еден едноставен,  структуриран и безбеден начин.

Ние не гледаме на ова само како на дигитална алатка. За нас, тоа е мост – меѓу континенти, култури и генерации. Место каде што добрината и знаењето се среќаваат. Иако проектот започна скромно, само како идеја меѓу неколку луѓе, многу брзо сфативме дека потребата е глобална. Многу деца низ светот немаат пристап до ментори, а многу возрасни не знаат како да помогнат. LearnTwoHelp го прави токму тоа: ги поврзува.

Освен што треба да биде алатка за полесно доаѓање до квалитетно образование, кои се другите предности на оваа платформа?

LearnTwoHelp е многу повеќе од образовна алатка – таа е платформа што гради самодоверба, создава врски, инспирира. За студентите, ова е  можност не само да научат нова лекција, туку да добијат поддршка, охрабрување и понекогаш дури и нова перспектива за животот. Менторите им стануваат рол модели, не само академски, туку и човечки. Ова е особено важно за млади од средини каде што такви примери се ретки.

Од друга страна, менторите добиваат многу – не само чувство на исполнетост, туку и лично и професионално збогатување. Тие развиваат емпатија, меки вештини, и добиваат нов поглед кон различни култури и начини на живот.

Платформата создава заедница – место каде добрината е централен елемент, а не исклучок. Исто така, LearnTwoHelp овозможува интеркултурна размена, градење дигитални вештини и критичко размислување – способности кои се клучни за 21 век. Заедно со тоа, работиме на модули за лидерство, кариера, ментално здравје и емоционална интелигенција, со што пристапот станува холистички, а не само академски.

Во која фаза е развојот во моментот?

Во моментов сме во фаза на активен развој и прво вистинско тестирање на терен. Имаме функционална верзија на платформата која ја користиме за пилот-програмата што ја започнавме во Танзанија – и тоа не е само технички тест, туку вистинска работа со деца и ментори. Работиме на паметно спарување на ментори и студенти, календар за закажување сесии, можност за споделување едукативни ресурси и алатки за повратни информации. Овие први искуства ни се драгоцени – не само технички, туку и културно.

Секако, безбедноста е клучна. Работиме со млади луѓе и имаме јасни протоколи за верификација на менторите, како и механизми за пријавување и интервенција. Разговараме и со образовни институции, организации и компании кои сакаат да станат партнери или да се вклучат преку волонтерски активности.

Следниот чекор ни е проширување – сакаме да изградиме мрежа од локални амбасадори и пилот-програми во други региони каде што оваа идеја би можела да донесе реална промена.

Идејата ви е да им обезбедите на учениците во сиромашните региони пристап до менторство. Каде, како и кој ќе може да ја користи  платформата?

LearnTwoHelp е замислена како глобално достапна платформа – секој што има пристап до интернет и желба да учи или да помогне, може да се приклучи. Иако примарниот фокус ни се сиромашни или потценети заедници, не поставуваме ограничувања по географска или економска основа. Прво ќе се фокусираме на региони каде потребата е најголема – некои делови од Африка, Југоисточна Европа и рурални подрачја на Балканот.

Платформата е достапна на англиски, а понатаму ќе биде преведена и на други јазици. Студентите ќе можат да се регистрираат со помош на еден едноставен профил и ќе изберат области во кои сакаат поддршка – тоа може да биде математика, англиски, кодирање, кариера, или дури мотивација и организација на учење. Менторите пак, ќе го пополнат својот профил со информации за нивното искуство, интереси и достапност. Спарувањето ќе се случува автоматски, но со можност за потврда и избор.

Разбирајќи ја културната, јазичната и технолошката разновидност низ светот, платформата нуди флексибилност. На пример, во заедници каде интернетот е ограничен, се подготвуваат алтернативни модели на комуникација преку мобилни апликации со офлајн пристап или текстуални пораки. Исто така, платформата ќе поддржува локализирани ресурси, ментори кои зборуваат локални јазици и програми за обука кои се во согласност со локалните образовни системи. Нашата мисија не е да „наметнеме“ модел, туку да го прилагодиме она што функционира – на начин кој е културолошки соодветен, практичен и ефективен.

Во суштина, секој што сака да учи – дете, тинејџер, или студент може да се приклучи. И секој што сака да помогне, без разлика дали е студент или професионалец, може да стане ментор. Ова е платформа за сите што веруваат во образованието како општествена вредност.

Во денешниот начин на комуникација и поврзаност, колку онлајн алатките можат да допринесат за поквалитетно образование?

Онлајн алатките играат клучна улога во современото образование – особено кога се користат паметно и со емпатија. Тие отвораат врати кон знаење и луѓе кои би биле недостижни за многу деца низ светот. На пример, преку LearnTwoHelp, едно дете од рурална Танзанија може да разговара и учи од ментор што живее во Скопје или Загреб – нешто што до неодамна беше речиси незамисливо.

Оваа поврзаност не само што пренесува знаење, туку гради мостови на разбирање, солидарност и глобално граѓанство. За многу од нашите  студенти, ова е првпат да добијат индивидуално внимание, поддршка и охрабрување од возрасен што не е родител или наставник, туку некој што доброволно го одвојува своето време за нив.

LearnTwoHelp ја користи технологијата не како замена за формалното образование, туку како поттикнувач на еднакви можности – начин да им се даде шанса и на оние што системски останале на маргините. Онлајн менторството не е само едукативен ресурс, туку и начин да се покаже на децата дека не се сами, дека некој верува во нивниот потенцијал. А тоа, често, е пресудната искра за промена.

Какви се вашите планови за во иднина?

Во краткорочен план, фокусирани сме на стабилизирање на платформата, проширување на нејзината употреба и тестирање во различни региони. Во наредната фаза од развојот, планираме да развиеме дополнителни функционалности како што се: опции за групни сесии, програми за самостојно учење, ресурси за развој на кариера, мали курсеви и сертифицирани обуки. Исто така, ќе додадеме можност за поврзување ментор–ментор и креирање локални LearnTwoHelp заедници.

Веќе размислуваме за нови иницијативи: мобилни лаборатории за учење, иницијативи за девојки во STEM и алатки за учење преку игри. Дополнително, работиме на систем за дигитални сертификати со кои корисниците ќе можат да го верификуваат своето учество, напредок и освоени вештини. Овие сертификати не само што ќе бидат потврда за нивната посветеност, туку и алатка што ќе им помогне понатаму во образованието или вработувањето. Веруваме дека вистинскиот одржлив развој почнува со образование, и LearnTwoHelp е само првиот чекор.

Сподели!
- Advertisement -