Илјадници хотелиери го тужат Booking.com

- Advertisement -

Booking е портал без кој глобалното резервирање сместување е (скоро) незамисливо. Сега оваа услуга со седиште во Холандија е критикувана од хотелиерите од целиот свет. Повеќе од 10.000 хотели бараат надомест од Booking.com. Хотелиерите го обвинуваат најголемиот светски портал за хотелски резервации дека со години ги спречува да нудат подобри цени за директни резервации.

Иницијативата е поддржана од европското хотелско здружение Hotrec и повеќе од 30 национални здруженија, вклучувајќи ја и Германската хотелска асоцијација (IHA). Иницијативата е координирана од фондацијата Hotel Claims Alliance, како што објавија Hotrec и IHA. Организаторите зборуваат за еден од најголемите правни спорови во хотелскиот сектор досега.

- Advertisement -

Во центарот се таканаречените клаузули за најдобра цена. Тие клаузули ги обврзуваа хотелите долго време да не ги нудат своите соби по поповолна цена од онаа на Booking.com, па дури и на нивните сопствени веб-страници. Според хотелските здруженија, ваквите клаузули ја ограничувале независноста на хотелите во креирањето на цените, ја намалувале конкуренцијата и ги потиснувале директните резервации. „Сега дојде време да се собереме и да побараме надомест“, рече главниот директор на италијанското здружение на хотелиери Федералберги, Алесандро Нукара.

Сепак, Booking.com ги оспорува овие тврдења и суштински и формално. Од една страна, компанијата негира дека некогаш официјално ја примила тужбата. „Ова е соопштение од Hotrec, а не поднесена колективна тужба“, рече компанијата кога беше прашана. Booking.com ги отфрла клучните правни аргументи на хотелските здруженија, особено толкувањето на пресудата од септември 2024 година на највисоката судска инстанца во ЕУ, Судот на Европската Унија.

- Advertisement -

Според Hotrec, барањата за надомест од колективната тужба се однесуваат на периодот од 2004 до 2024 година. Приклучувањето кон тужбите е бесплатно и без ризик за хотелите. „Групната тужба добива огромен одѕив“, вели извршниот директор на IHA, Маркус Луте. Поради големиот интерес, рокот за поднесување на барања е продолжен до 29 август.

Хотелските здруженија ги темелат своите тврдења на пресудата на Судот на Европската Унија од септември 2024 година. Во таа пресуда, Судот јасно посочи дека клаузулите за фиксирање на цените може да бидат во спротивност со правото на ЕУ за конкуренција, но конечната одлука во конкретниот случај треба да ја донесе надлежниот суд во Амстердам, каде што се наоѓа седиштето на Booking. Судот на ЕУ ја отфрли идејата дека ваквите клаузули се дозволени во принцип, со што им даде поддршка на многу хотели.

- Advertisement -

Booking.com понатаму наведува дека нивната платформа е доброволен канал за продажба за хотелите. „Секој од нашите партнери може слободно да ја обликува својата стратегија за продажба и цени и да ги нуди своите соби каде што сака.“ Компанијата наведува дека им обезбедува поддршка на хотелите во форма на маркетинг, технологија и глобална видливост – што претставува нејзина додадена вредност.

Дебатата за клаузулите за најдобра цена не е нова. Во 2013 година, Германската федерална агенција за заштита на пазарната конкуренција ја забрани оваа практика на давателот на услуги HRS. Во 2015 година, следеа постапки против Booking.com и Expedia. А во 2021 година, Високиот суд на Германија пресуди дека клаузулите за најдобра цена што ги користи Booking.com не се во согласност со антимонополското законодавство.

Друга честа критика кон хотелиерите е поврзана со пазарната моќ на големите платформи. Според истражувањето на Hotrec и Универзитетот на Западна Швајцарија во Валис, во 2023 година, 29,1% од сите ноќевања во Европа биле резервирани преку онлајн платформи (OTA).

Во рамките на тој сегмент, според истата студија, Booking Holdings има пазарен удел од 71%, па дури и 72,3% во Германија. Booking.com, од друга страна, истакнува дека директните резервации со 50,9% сè уште го сочинуваат најголемиот удел од вкупниот пазар.

(Дојче Веле)

Фото – Pxhere

Сподели!
- Advertisement -