Германскиот индустриски сектор брзо го намалува бројот на работни места, а автомобилската индустрија е предводник, покажуваат податоците од консултантската фирма EY. За една година, автомобилскиот сектор елиминирал околу 51.500 нето работни места, или речиси седум проценти од работната сила, според анализа до која агенцијата dpa имала пристап.
Како што пренесува Seebiz порталот во 12-те месеци до 30 јуни, целиот индустриски сектор забележал намалување на бројот на работни места за 2,1 процент, или за околу 114.000 на 5,42 милиони, според податоците од EY, повикувајќи се на официјална статистика.
Од 2019 година, бројот на работни места во домашната индустрија се намалил за околу 245.000, или 4,3 проценти.
Овој процес следи по падот на приходите во секторот. Во вториот квартал, приходите паднаа осми квартал по ред, сега за 2,1 процент. Сите индустриски сектори, освен електрониката, забележаа негативен резултат.
Автомобилската индустрија се соочува со слаба побарувачка, кинеска конкуренција и бавен премин кон е-мобилност. Приходите во секторот се намалија за 1,6 проценти во периодот од април до јуни.
Германската индустрија воопшто е под притисок од скапата енергија, слабата домашна побарувачка и, од оваа година, затегнатите трговски односи со САД. Производителите на автомобили, исто така, страдаат од пад на извозот во Кина.
Големите компании како што се Mercedes, Volkswagen, Bosch, Continental и ZF најавија програми за намалување на трошоците, додека Porsche планира целосно да ја затвори Cellforce, нејзината подружница за производство на батерии.
Другите индустриски сектори, исто така, го намалуваат бројот на работни места: инженерската и металуршката индустрија отпуштаат 17.000 и 12.000 работни места, соодветно. Од друга страна, бројките во хемискиот и фармацевтскиот сектор се стабилни.
EY предупредува дека трендот веројатно ќе продолжи и дека последиците ќе бидат дека ќе биде потешко да се вработат новодипломирани инженери, особено оние кои бараат работа во автомобилската или машинската индустрија. „Невработеноста ќе се зголеми кај кандидатите со универзитетско образование, што е нешто што не сме го виделе во Германија долго време“, рече партнерот на EY, Јан Брорхилкер.
Фото – Wikimedia.commons