Дешифрирана најстарата човечка ДНК од Јужна Африка

Најновата научна студија откри дека човечкиот геном стар 10.000 години е генетски сличен на етничките групи кои живеат денес во провинцијата Западен Кејп во Јужна Африка.

Најстарите човечки геноми некогаш пронајдени во Јужна Африка, добиени од остатоците на двајца луѓе кои живееле пред околу 10.000 години, беа реконструирани од тим истражувачи од Универзитетот во Кејптаун (UCT) и Институтот за еволутивна антропологија Макс Планк. објави новинската агенција АФП.

Генетските секвенци потекнуваат од маж и жена чии останки се пронајдени во карпа во близина на јужниот крајбрежен град Џорџ, на околу 370 километри источно од Кејптаун, изјави Викторија Гибонс, професорка по биолошка антропологија на UCT.

Тие се меѓу тринаесетте секвенци реконструирани од човечки останки пронајдени во засолништето Оахурст, кое живеело меѓу 1.300 и 10.000 години. Пред овие откритија најстарите реконструирани геноми од регионот датираат од пред околу 2.000 години, пишува Deutsche Welle.

Студијата од Оахурст доведе до изненадувачко откритие – најстарите геноми се генетски слични на групите Сан и Коеко, кои денес живеат во истиот регион, соопшти UCT.

Слични студии од Европа ја открија историјата на големите генетски промени, предизвикани од миграциите на луѓето во текот на последните 10.000 години, рече водачот на студијата Јоша Грецингер.

„Резултатите добиени од најјужниот дел на Африка се сосема различни и укажуваат на долга историја на релативна генетска стабилност“, рече тој.

Ова се променило пред околу 1.200 години, кога пристигнале новодојденците. Тие донесле сточарство, земјоделство и нови јазици во регионот и почнале да комуницираат со локалните групи ловци-собирачи.

Иако некои од најраните докази за современите луѓе можат да се најдат во Јужна Африка, тие главно се слабо сочувани, а поновата технологија овозможува да се добие таа ДНК, изјави Гибонс.

(N1)