Метро систем ќе ја поврзе цела Европа – од Хелсинки до Берлин за само 5 часа

- Advertisement -

Европа сè повеќе инвестира во железничка инфраструктура за да го олесни патувањето меѓу земјите. Сепак, амбициозниот нов план на организацијата 21 Europe, со седиште во Копенхаген, оди чекор понатаму – предлага изградба на брзи возови кои ќе функционираат како метро систем на целиот континент.

Наречен Starline, проектот има за цел да ја преобликува постоечката „фрагментирана, нерамна и бавна“ железничка мрежа во Европа. Планот е да се поврзат 39 дестинации, вклучувајќи ги Велика Британија, Турција и Украина, со брзина од 300-400 км/ч, што би овозможило значително пократко време на патување.

- Advertisement -

На пример: Хелсинки – Берлин: моментално целодневното патување би траело само 5 часа; Киев – Берлин: ова едноноќно возење сега станува брза и сигурна врска; Милано – Минхен: моментално бавната рута би се трансформирала во фреквентна и брза линија. Покрај тоа, возовите нема да се делат на класи, туку вагоните ќе бидат организирани според потребите на патниците – тивки работни зони, посебни семејни области и други области.

Starline не само што носи побрзи возови, туку и сосема нов концепт на железнички станици. Тие ќе бидат лоцирани блиску до поголемите градови, но поврзани со локалниот транспорт, а ќе бидат дизајнирани како културни центри со ресторани, продавници, музеи и концертни сали, пишува Euronews.

- Advertisement -

Транспортот е еден од најголемите загадувачи во Европа – дури 29% од вкупните емисии на гас доаѓаат од овој сектор. Сè уште доминираат летовите на кратки релации, иако железницата произведува до 90% помалку CO₂ по патување. Франција и Австрија веќе воведоа забрани за летови на кратки релации кога е достапна железничка алтернатива, а Starline може да стане клучен дел од стратегијата на ЕУ за постигнување јаглеродна неутралност до 2050 година.

Планот е Starline да работи преку јавно финансиран модел на франшиза. Националните железнички компании ќе управуваат со линиите, но под централизирана координација на новата Европска агенција за железници (ЕРА). Ова ќе овозможи униформни технички стандарди, безбедносни протоколи и обука на персоналот низ Европа.

- Advertisement -

Иако звучи како футуристичка визија, тимот од 21 Europe верува дека овој систем може да се реализира до 2040 година. Тие сега почнуваат да работат на имплементација на проектот, во соработка со политичари, инженери и лидери во индустријата, за да го направат овој револуционерен концепт реалност.

Доколку планот се оствари, Европа би можела да добие железничка мрежа која ќе биде ривал на воздушниот сообраќај и засекогаш да го промени начинот на кој патува континентот.

(Euronews)

(фото: Flickr)

Сподели!
- Advertisement -