Глобалната побарувачка за електрични автомобили слабееНорвешка е највисоко рангирана меѓу европските земји со учество на потенцијални купувачи во следните две години од 44 отсто.
Глобалната побарувачка за електрични автомобили слабее, заклучи консултантската и ревизорската куќа EY во своето најново истражување, откривајќи дека најголемата пречка за потенцијалните купувачи е инфраструктурата за полнење на автомобилите.
Точно 58 отсто од испитаниците во земјите ширум светот сакаат да купат електрично возило во следните две години, нешто повеќе од минатата година кога нивниот удел беше 55 отсто, открива EY.
Резултатот покажува дека побарувачката попушта, заклучуваат тие, посочувајќи дека учеството на потенцијалните купувачи од 2020 до 2023 година скокнало од 30 на 55 отсто.
На нешто повеќе од 27 отсто најмногу им пречи тоа што нема инфраструктура за полнење, точно четвртина од нив е растојанието помеѓу две полнења, а 18 отсто се загрижени за долготрајниот процес на полнење. 26 отсто од нив се загрижени и за високите трошоци за замена на батериите, кои за прв пат се појавија на списокот, истакнуваат од EY.
Главен мотив за купување на електрично возило годинава биле високите цени на горивото, што го издвоиле 37 отсто од испитаниците. Потоа следи заштитата на животната средина, која ја споменале 34 отсто од нив, значително помалку од 2021 година, забележува EY.
Побарувачката за електрични автомобили достигна врв на група големи пазари, вклучувајќи ги САД и поголемиот дел од Западна Европа, заклучија тие. Меѓу групата од 28 земји вклучени во истражувањето, најголем интерес за купување електрични возила покажале испитаниците во Виетнам, дури 51 отсто од нив. Следат Кина и Тајланд со 48, односно 46 отсто.
Норвешка е највисоко рангирана меѓу европските земји со учество на потенцијални купувачи во следните две години од 44 отсто. Следат Данска и Германија, каде што е 26 отсто, а потоа следат Италија и Британија со околу 22 отсто.
Испитаниците во Чешка покажале најмал интерес меѓу европските земји, само шест отсто од нив, покажува истражувањето на EY, во кое во Европа биле вклучени и Холандија, Шпанија, Франција, Австрија, Финска и Шведска.
Набавката на ново возило генерално сигнализирала околу 40 отсто од испитаниците, значително повеќе од пред една година кога нивниот удел бил 33 отсто, наведува агенцијата ДПА.
(Пословни дневник)
Фото – Wikimedia