Радикалното префрлање на електрични возила би значело губење на работни места за работниците во технолошкиот сектор поврзан со мотори, вклучително и голем број добавувачи, предупреди во четвртокот претседателот на Toyota, нагласувајќи дека 5,5 милиони луѓе би можеле да ги загубат своите работни места во Јапонија.
Автомобилската индустрија во Јапонија вработува 5,5 милиони луѓе. Меѓу нив има многумина кои долго време работат работа поврзана со мотори. Тие луѓе ќе останат без работа доколку изборот се сведе на електрични возила, вели Акио Тојода, шефот на Toyota.
Tojа го повтори ова предупредување од пред три години, кога рече дека радикалната транзиција за јапонските компании ќе значи 8 милиони произведени автомобили помалку. Денес Toyota е на првото место на светската ранг-листа за продажба на возила и е повнимателна во пристапот кон електричните возила од другите производители. Ова во моментов оди во нејзина полза бидејќи глобалната продажба на електрични возила забавува.
Пред една недела бизнис весникот Nikkei објави дека Toyota планира да го одложи почетокот на производството на електрични возила во Северна Америка за неколку месеци поради послабата продажба. Фабриката во Кентаки треба да произведе електричен SUV (SUV) со три реда седишта, а портпаролот на Toyota во САД рече дека производството најверојатно ќе започне на почетокот на 2026 година и ќе заврши кон крајот на 2025 година.
Во исто време, јапонскиот гигант ја проширува својата палета на хибридни модели, како дел од стратегијата повеќе патеки кон нула емисии на јаглерод, која вклучува електрични, хибридни возила и возила со водородни ќелии и други погонски технологии.
Во јануари неговиот претседател предвиде дека електричните возила нема да сочинуваат повеќе од 30% од глобалниот пазар на автомобили, а остатокот ќе го сочинуваат хибридите, возилата со водородни ќелии и возилата со мотори со внатрешно согорување. Тој не ја прецизираше временската рамка на таа прогноза.
Акио Тојода ја даде оваа проценка на откривањето на бистата на неговиот татко Шоичиро Тојода на Универзитетот Нагоја во централна Јапонија, кој почина минатата година на 97-годишна возраст.
Шоичиро Тојода управуваше со Тоyota во 1980-тите, кога компанијата фундаментално го промени глобалниот автомобилски пазар, означувајќи го крајот на ерата на доминација на Детроит, забележува Reuters.
(Reuters)
(фото: Flickr)