Пронајдена планета која изгледа како што ќе изгледа нашиот свет за 8 милијарди години

Астрономите открија далечна планета која им понуди редок поглед на тоа како нашата планета би можела да изгледа за осум милијарди години од сега. Планетата наречена KMT-2020-BLG-0414 се наоѓа на 4.000 светлосни години од Земјата и е карпест свет кој орбитира околу бело џуџе. Се очекува нашето Сонце да се трансформира во бело џуџе за 5 милијарди години.

Пред тоа, сепак, Сонцето прво ќе прерасне во црвен џин, кој ќе ги проголта Меркур, Венера, а можеби и Земјата и Марс. Ако нашата планета биде поштедена, на крајот би можела да личи на оваа карпеста формација што го привлече вниманието на научниците.

Истражувачите го опишаа овој далечен, иден, потенцијален свет во списанието „Nature Astronomy“.

„Во моментот немаме консензус за тоа дали Земјата би можела да избегне да биде зафатена од црвен џин сонце за шест милијарди години“, рече водечкиот автор на студијата Кеминг Џанг, астроном од Универзитетот во Калифорнија, Сан Диего.

Во секој случај, планетата Земја ќе може да се живее само уште милијарда години, кога океаните треба да почнат да испаруваат.

Во поголемиот дел од животот на ѕвездата таа гори со претворање на водородот во хелиум. Кога има огромен пораст на излезната енергија, ѕвездите стануваат стотици или илјадници пати поголеми од нивната оригинална големина. Затоа ги голтаат сите блиски планети додека се претвораат во црвени џинови.

Астрономите првпат ја забележале далечната планета во 2020 година. Како што гравитацијата го искривува просторот, системот ја искривува светлината на далечната ѕвезда, дејствувајќи како „гравитациона леќа“ и стана видлив.

Кога подобро погледнале, забележале планета двојно поголема од Земјата која орбитира околу своето бело џуџе на растојание од еден до два пати поголемо од растојанието на Земјата од Сонцето. Системот содржи и кафеаво џуџе – околу 17 пати поголемо од Јупитер.

Што ќе стане со човештвото далеку во иднината е прашање на различни шпекулации. Научниците не знаат дали светот може да ја преживее фазата на црвениот џин или дали луѓето би можеле да го спречат затоплувањето што ќе предизвика зоврие на океаните во следните милијарда години. Сепак, Џанг шпекулира дека луѓето еден ден би можеле да се преселат на сателити кои орбитираат околу Јупитер или Сатурн.

„Како што Сонцето ќе стане црвен џин, зоната погодна за живеење ќе се движи околу орбитите на Јупитер и Сатурн, а многу од нивните сателити ќе станат како планети со океани. Мислам дека во тој случај човештвото би можело да мигрира на такви места“, вели Џанг.

(021)